logo

Personvern

Personvernet ditt er viktig for oss, og denne personvernerklæringen beskriver hvordan Ecura Care behandler personopplysninger for deg som er registrert som kandidat/jobbsøker hos oss. 

Innsamling av informasjon   

  • Informasjon fra registrering av CV-profil og oppdatering(er) av profilen via “min side”.
  • Hvis du søker på stilling eller registrerer din profil gjennom “Søk med LinkedIn”-funksjonen eller “Søk med jobreg”-funksjonen så vil systemet hente inn tilgjengelig informasjon fra profilen din i den tjenesten du autentiserer med, og denne informasjonen blir da lagret på din profil.

  • Vi samler inn data i aggregert form for besøkende av siden, for eksempel trafikkdata, lokasjonsdata etc.

  • I noen tilfeller vil vi lagre e-postkorrespondansen når du kontakter oss.

  • Systemet setter cookies (informasjonskapsler) i nettleseren, som beskrevet i dokumentet for bruk av informasjonskapsler.


Hvordan informasjonen brukes
Informasjonen som samles inn brukes hvor det er nødvendig for å:
  • Levere våre tjenester til deg og å kommunisere rundt disse tjenestene med deg.

  • Gjøre en vurdering av dine kvalifikasjoner og fasilitering i forbindelse med nåværende og fremtidige rekrutteringsoppdrag eller bemanningsoppdrag. Vi anvender kunstig intelligens for å kunne tilby deg rett oppdrag til rett tid på en mest mulig effektiv måte. Alle prosesser som innebærer bruk av kunstig intelligens til å tilby våre registrerte relevante oppdrag kontrolleres og vurderes av våre personalkoordinatorer.

  • Informere om relevante muligheter og ytelser vi tilbyr.

  • Overholde lovmessige forpliktelser.

Behandlingsansvarlig og databehandler

Ecura Care er behandlingsansvarlig, og er de som eier data som blir lagt inn i systemet. Som databehandler står Recruitment Manager AS for systemløsningen, og utvikler, drifter og vedlikeholder systemet hvor dataene din ligger. Recruitment Manager AS benytter underleverandører til å utføre databehandleroppgaver.

Det foreligger en egen databehandleravtale mellom Ecura Care og Recruitment Manager AS som regulerer hvilken informasjon databehandler har tilgang til og hvordan informasjonen skal behandles. 
 

Tredjeparter

Opplysninger om deg vil også kunne bli presentert for kunder og andre samarbeidspartnere av Ecura Care, og der behandlingsansvarlig eller databehandler er forpliktet å gjøre dette som følge av lovpålagte krav.

For å kunne bruke dataen din på en effektiv måte, og for å tilby deg de beste tjenestene er det i enkelte tilfeller nødvendig å sende opplysninger til tredjeparter. Disse tredjepartene har separate og uavhengige retningslinjer for personvern. Ecura Care har ikke ansvar for innholdet og aktivitetene til de tilknyttede tjenestene. Likevel ønsker vi å beskytte integriteten til tjenestene vi leverer, og tar gjerne imot tilbakemeldinger på disse områdene.
 

Innsyn, endring eller sletting av dine personopplysninger

Du har, som registrert i systemet, rett til å kreve innsyn, retting og sletting som beskrevet i personvernforordningen artikkel 15-22. Kravet skal besvares kostnadsfritt og senest innen 30 dager.

Ønsker du å trekke tilbake ditt samtykke så gjøres det ved å at du sletter din egen profil.

Som kandidat kan du når som helst slette din egen profil inne fra “Din profil” i systemet, eller du kan ta kontakt med Ecura Care for bistand med det. Fra din profil kan du også endre på informasjon du har lagt inn på din profil i systemet.

Ønsker du innsyn i informasjon Ecura Care har på deg, eller dersom du har spørsmål eller innspill til vår behandling av personopplysninger, kan du kontakte din kontaktperson hos oss eller på epost til care@ecura.no.

Vi vil beholde dataene som er registrert i 4 år fra du registrerer deg og du i den perioden ikke omfattes av andre grunner til å oppbevare dine registrerte data (f.eks om du er ansatt eller tilsvarende).